donderdag 11 augustus 2011

frivolité

Vandaag was er in het atelier terug les. Ikzelf heb geen les gegeven. Er kwamen enkele dames bijeen om frivolité te leren. En dat kan ik niet, en het zegt me ook weinig. Het was frivolité met spoeltjes, want daarin is naar het schijnt nog verschil in. Lesgeeftster van dienst was Maria.

Op enkele seconden tijd had zij een bloemetje gemaakt.


Dus zette zij iedereen aan het werk om dit te oefenen en te oefenen.



 Maar ik moet eerlijk zeggen dat het bij de rest niet zo goed lukte. Bie bleef flink oefenen, en ons moeder is direct aan kruisjessteek begonnen. Zij is in januari gevallen, sindsdien heeft ze heel veel last aan haar pols, en het lukte haar niet.


Na 2 uren oefenen lukte het bij Marianne nog niet, en heeft zij de spoeltjes veilig weg geborgen, waarschijnlijk voor een later tijdstip.


En Maria ging deze avond thuis verder oefenen. Dan zit ze rustig, en dan lukt het haar wel. Hopelijk, want zij was de hevigste om dit te leren.


Nu moet ik wel in stilte toegeven, ik heb het ook een paar keer geprobeerd, en geen enkele keer lukte het. Mijn dochter kwam eens even kijken, en raar maar waar, het lukte haar. Ik hou me bij mijn ander handwerk. Ik heb nog zoveel ideetjes in mijn hoofd, en daar moet ik toch ook tijd voor hebben. Ik heb me wel goed geamuseerd en af en toe eens goed gelachen. Groetjes en tot de volgende keer. Chrisje






1 opmerking: