donderdag 18 juni 2015

Techniekenlap

Vorig jaar heeft één van mijn cursisten, Maria, met een beetje hulp van mij, een lap uitgetekend. Dit aan de hand van een foto, maar met veel eigen inbreng. Ik gebruik hem voor de cursus. En de eerste cursist, Chris, heeft hem af.



Ik vind hem prachtig, ook de kleuren.
Er zitten verschillende technieken in: blackwork, ajour, Assisch borduren en dan ook nog verschillende steken. Er is heel wat werk aan, maar het resultaat mag er zijn. De mijne is zoals gewoonlijk, nog maar voor een vierde af. Dat is zo als je telkens nieuwe voorbeelden wilt maken voor de les. En jullie weten ook hoelang je aan zoiets zit.
Lydia is er ook aan bezig, maar in andere kleuren. Ook zeer mooi. Als hij af is, laat ik hem ook zien.

Lydia had wel haar deken klaar.


Het zijn de 108 blocs in kruisjessteek. Ze heeft wel andere kleuren gebruikt dan in het boek, omdat het voor haar kleindochter is. Prachtig hé?

Hopelijk kan ik volgende keer wat van mijn eigen laten zien.
Groetjes, Chris

3 opmerkingen: